Miyajima gourmet in October

When saying a future season, they're oysters as expected, aren't they?
At the time when I have come in summer, conger eel bowl (Sauce was poured over it and was a delicacy in a grill without seasoning.)
It was so, but I'll go to eat oysters in season now this time.
I was always walking along a house in the midst of the busy town street, so I knew to the shopping area.
It was NO, but I went to the oysters seller" who was asking a local person.

焼き牡蠣、牡蠣フライ、牡蠣の佃煮、牡蠣飯


















これからの季節といえば、やっぱり牡蠣ですよね。
夏に来た時には、穴子丼(白焼きにタレがかかっていて美味でした)
でしたが、今回はこれから旬の牡蠣を食べに行きます。
いつもは町家通りを歩いているので商店街の方はほとんど知らなかった
のですが、地元の方に聞いていた『牡蠣屋』に行きました。
こちらのメニューは、『牡蠣屋』さんのサイトから優先予約のクーポンを
プリントアウトして持って行くと、お店のメニューには表示をしていない
裏メニューでの牡蠣尽くし定食を提供してもらえるものです。

どうしてそんな面倒な事を、、、と思いますが、とにかくそんなシステムに
なっているようです。(^.^;)

そして、デザートは、やはり商店街にあったお店で揚げもみじまんじゅう
を食べました。

あっつあつなので気を付けないと大変な事に…
 



















揚げドーナッツのような感じですかねぇ、、、
これはこれでいいのかな?ビミョ~です(私の意見)。




0 コメント:

コメントを投稿

 

Blogger news

Blogroll

About